Use of social networks to support the web portal

Thesis title: Využití sociálních sítí pro podporu webového portálu
Author: Mysliveček, David
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Molnár, Zdeněk
Opponents: Gála, Libor
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá využitím sociálních sítí pro podporu v podnikání. Její hlavní zaměření spočívá v návrhu strategie pro práci se sociální sítí Facebook společnosti Coffee Media s.r.o. První část této práce shrnuje obecné teoretické poznatky z oboru sociálních sítí a competitive intelligence. Vysvětleny jsou jednotlivé pojmy a je určena oblast, kterou se práce dále zabývá. Druhá část této práce je tvořena návrhem webového řešení společnosti Coffee Media. Jako první jsou porovnány jednotlivé možnosti tvorby webových stránek, jsou určeny klíčové faktory a požadavky na tvorbu, podle kterých je následně vybráno nejvhodnější řešení. Pomocí tohoto řešení jsou následně navrhnuty a realizovány webové stránky. Třetí část se zabývá detailní analýzou konkurence v oblasti online marketingu. Jsou vybrány čtyři konkurenční společnosti a je analyzována jejich práce se sociální sítí Facebook. Analýza je provedena jak pomocí vlastní metody, tak také pomocí bezplatného specializovaného nástroje. Na základě této analýzy jsou určeny jednotlivé trendy v práci se sociální sítí Facebook. V poslední části je navrhnuta detailní strategie pro práci se sociální sítí Facebook. V této strategii je určen publikační plán příspěvků a jsou navrhnuty jednotlivé reklamní kampaně, pomocí kterých se může společnost Coffee Media propagovat.
Keywords: sociální sítě; webové stránky; online marketing; webový portál; sociální média; competitive intelligence; Coffee Media; strategie; Facebook; Wordpress
Thesis title: Use of social networks to support the web portal
Author: Mysliveček, David
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Molnár, Zdeněk
Opponents: Gála, Libor
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with the use of social networks for business support. Its main focus lies in designing a strategy for working with Facebook's social network of Coffee Media s.r.o. The first part of this work summarizes general theoretical knowledge from the field of social networks and competitive intelligence. The individual concepts are explained and the area that the thesis deals with is determined. The second part of this work consists of the proposal of the web solution of Coffee Media. The first is the comparison of individual web site creation options, the key factors and creative requirements are determined, according to which the most suitable solution is then selected. With this solution, websites are subsequently designed and implemented. The third part deals with a detailed analysis of competition in the field of online marketing. Four competing companies are selected and their work with the Facebook social network is analysed. The analysis is carried out using both a customized method and a free specialized tool. Based on this analysis, individual trends in Facebook social networking are determined. The last part proposes detailed strategy for working with the Facebook social network. In this strategy, a publishing plan for contributions is designed and individual advertising campaigns are designed to promote Coffee Media.
Keywords: web pages; social networks; online marketing; strategy; web solution; competitive intelligence; Facebook; social media; Wordpress; Coffee Media

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 9. 2016
Date of submission: 26. 5. 2017
Date of defense: 5. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58608/podrobnosti

Files for download

    Last update: