Marketing communication of the company Pinko, a. s

Thesis title: Marketingová komunikace společnosti Pinko, a. s
Author: Ottlová, Šárka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Gullová, Soňa
Opponents: Manová, Miroslava
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je analýza marketingové komunikace společnosti Pinko, a. s., jež je českým výrobcem zmrzlin, a případné navržení nových marketingových aktivit, které by mohla firma využít. První díl teoretické části se věnuje marketingové komunikaci a komunikačnímu mixu, druhý díl je zaměřen na trh zmrzlin. Praktická část práce se zaměřuje na společnost Pinko, a. s., její historii, produkty a dosavadní marketingovou komunikaci. Přidanou hodnotou této práce je provedené dotazníkové šetření, jehož úkolem bylo zjistit povědomí o společnosti Pinko, a. s. v blízkosti jejího sídla, spotřebitelské preference v oblasti zmrzlin a oblíbené marketingové nástroje. Výsledky šetření slouží jako poklad pro návrh dalších marketingových aktivit, které by společnost mohla zrealizovat.
Keywords: marketingová komunikace; Pinko; zmrzlina
Thesis title: Marketing communication of the company Pinko, a. s
Author: Ottlová, Šárka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Gullová, Soňa
Opponents: Manová, Miroslava
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the bachelor's thesis is to analyze marketing communication of the company Pinko, a. s., which is a Czech ice cream's producer, and to provide a potential suggestion of new marketing activities that could the company use. The first part of the theoretical section is dedicated to marketing communication and communication mix, the second part is focused on the ice cream market. The practical section of this thesis is focused on Pinko, a. s., its history, products and previous marketing communication. The added value of the thesis is a survey, which was to discover the awareness about Pinko, a. s. in the environs of its seat, consumer preferences in ice cream and favourite marketing tools. Results of the survey serve as a base for the suggestion of further marketing activities, which the company could implement.
Keywords: ice cream; Pinko; marketing communication

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 3. 2016
Date of submission: 4. 4. 2017
Date of defense: 22. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/57163/podrobnosti

Files for download

    Last update: