New trends in marketing communication applied on Russian market
Thesis title: | Nové trendy v uplatňovaní nástrojov marketingovej komunikácie na ruskom trhu |
---|---|
Author: | Repková, Kamila |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Gullová, Soňa |
Opponents: | Zamykalová, Miroslava |
Thesis language: | Slovensky |
Abstract: | REPKOVÁ, Kamila: Nové trendy v uplatňovaní nástrojov marketingovej komunikácie na ruskom trhu. Vysoká škola ekonomická v Praze, Fakulta mezinárodních vztahů, obor Mezinárodní obchod. Vedúca záverečnej práce: Ing. Soňa Gullová, Ph.D. Praha, 2017, 75 s.
Bakalárska práca sa zaoberá problematikou marketingovej komunikácie v súčasnej Ruskej federácii. Cieľom práce je charakterizovať a analyzovať nové trendy marketingovej komunikácie v súčasnosti aplikované na ruskom trhu. Teoretická časť definuje a skúma základné pojmy spojené s marketingovou komunikáciou, konkrétnejšie potom marketingovým mixom, komunikačným mixom a jeho jednotlivými komponentmi. Analyzuje ruský marketingový trh, ruského spotrebiteľa, spotrebiteľské rozdiely a využitie jednotlivých médií v marketingu. Praktická časť podrobne skúma propagačné aktivity v súčasnosti aplikované na ruskom trhu. Konkrétnejšie sa venuje najmä online reklame, reklame v televízii a sponzoringu. Z analýzy údajov sú vytvorené závery vo forme hodnotenia účinnosti jednotlivých nástrojov marketingovej komunikácie. Záverečná kapitola poskytuje deskripciu špecifík nových trendov v marketingovej komunikácii na ruskom trhu. |
Keywords: | marketingová komunikácia; Rusko; nové trendy v marketingovej komunikácii; marketing |
Thesis title: | Nové trendy v uplatňování nástrojů marketingové komunikace na ruském trhu |
---|---|
Author: | Repková, Kamila |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Gullová, Soňa |
Opponents: | Zamykalová, Miroslava |
Thesis language: | Slovensky |
Abstract: | REPKOVÁ, Kamila: Nové trendy v uplatňovánínástrojů marketingové komunikace na ruském trhu. Vysoká škola ekonomická v Praze, Fakulta mezinárodních vztahů, obor Mezinárodní obchod. Vedoucí závěrečné práce: Ing. Soňa Gullová, Ph.D. Praha, 2017, 75 s.
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku marketingové komunikace v současné Ruské federaci. Cílem práce je charakterizovat a analyzovat nové trendy marketingové komunikace v současnosti aplikované na ruském trhu. Teoretická část definuje a zkoumá základní pojmy spojené s marketingovou komunikaci, konkrétněji potom marketingovým mixem, komunikačním mixem a jeho jednotlivými komponentemi. Analyzuje ruský marketingový trh, ruského psotřebitele, spotřebitelské rozdíly a využití jednotlivých médií v marketingu. Praktická část podrobně zkoumá propagační aktivity v současnosti aplikované na ruském trhu. Konkrétněji se věnuje především online reklamě, reklamě v televizi a sponzoringu. Z analýzy údajů jsou vytvořené závěry ve formě hodnocení účinnosti jednotlivých nástrojů marketingové komunikace. Závěrečná kapitola poskytuje popis specifik nových trendů v marketingové komunikaci na ruském trhu. |
Keywords: | marketing; marketingová komunikace; Rusko |
Thesis title: | New trends in marketing communication applied on Russian market |
---|---|
Author: | Repková, Kamila |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Gullová, Soňa |
Opponents: | Zamykalová, Miroslava |
Thesis language: | Slovensky |
Abstract: | REPKOVÁ, Kamila: New trends in marketing communication applied on Russian market. University of Economics, Prague, Faculty of International Economic Relations, Department of International Trade. Thesis supervisor: Ing. Soňa Gullová, Ph.D. Prague, 2017, 75 p.
The thesis adresses to problematic of marketing communication in contemporary Russian federation. The aim of the thesis is to charakterise and analyse new trends in marketing communication currently applied on russian market. The theoretical part of the thesis defines and examines basic terms connected to marketing communication, marketing mix, communication mix and its particular components. In this part, there are analysis of russian marketing market, russian consumer, consumer differencies and usage of particular media in marketing. The practical part of the thesis examine in detail commercials currently used on russian market. More specifically it dedicates online advertisemet, advertisement in television and sponsoring. From analysis of data are established conclusions as assesing the efectiveness of particular marketing communication tools. The final chapter provides specifications of new trends in marketing communication on russian market. |
Keywords: | Russia; marketing communication; marketing; new trends in marketing communication |
Information about study
Study programme: | Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of International Relations |
Department: | Department of International Business |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 7. 4. 2016 |
---|---|
Date of submission: | 4. 4. 2017 |
Date of defense: | 22. 5. 2017 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/57271/podrobnosti |