Marketing strategy of the Church in Russian Federation

Thesis title: Marketing strategy of the Church in Russian Federation
Author: Myasnikova, Valeriya
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Asmalovskij, Alexandr
Thesis language: English
Abstract:
This bachelor thesis introduces in the beginning the basic theory of marketing.The second part presents theoretical framework of the Church.The final part consists of defining if the Russian Orthodox Church can be called a business company, the possibility of use marketing strategies by religious organizations, creating marketing mix for the church and the survey.
Keywords: marketing ; Russian Federation; church
Thesis title: Marketingové strategie církve v Ruské federaci
Author: Myasnikova, Valeriya
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Asmalovskij, Alexandr
Thesis language: English
Abstract:
Tato bakalářská práce nejprve přibližuje základní teorii marketingu. Druhá část představuje teoretický rámec církve. Závěrečná část se spočívá v definování toho, že ruská ortodoxní církev se může nazývat obchodní společnost. Možnost využití marketingových strategií náboženskými společností, vytvoření marketingového mixu pro církev a průzkum.
Keywords: Ruská Federace; církev; marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 3. 2016
Date of submission: 28. 4. 2017
Date of defense: 22. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/57166/podrobnosti

Files for download

    Last update: