Analysis of Marketing Mix Tools of a chosen Company in the Sphere of Tourism

Thesis title: Analýza marketingového mixu vybrané společnosti v oblasti cestovního ruchu
Author: Pavlátová, Lucie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Svoboda, Petr
Opponents: Oberhel, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je analýza marketingového mixu vybrané společnosti, která se zabývá poskytováním služeb v oblasti cestovního ruchu. Kvalifikační práce je rozdělena na dvě základní části. První část, teoretická, rozebírá teorii marketingu obecně, specifika marketingu v terciárním sektoru, představuje SWOT analýzu a popisuje jednotlivé složky rozšířeného marketingového mixu 8P. Druhá část, praktická, charakterizuje společnost Hotel Palcát, analyzuje její marketingový mix 8P a pro lepší hodnocení společnosti využívá i nástroje SWOT analýzy. Konec práce je věnován shrnutí a doporučením pro zlepšení aktuálního stavu, která by umožnila společnosti lépe prosperovat.
Keywords: Marketingový mix; SWOT analýza; Marketing; 8P; Cestovní ruch
Thesis title: Analysis of Marketing Mix Tools of a chosen Company in the Sphere of Tourism
Author: Pavlátová, Lucie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Svoboda, Petr
Opponents: Oberhel, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is marketing mix analysis of a chosen company whose main business is providing services in tourism. This thesis is composed from two basic parts. The first one, theoretical, is focused on definition of marketing with description of specifics of services marketing, presents SWOT analysis and describes parts of extended marketing mix in detail. The second part, practical, apply knowledge presented in the theoretical part to real company Hotel Palcát. This part includes brief introduction of the company and analyses its marketing mix 8P. For better evaluation of this company, the SWOT analysis is also used. The end of the thesis is dedicated to summary of actual state of marketing mix and proposes some ideas for improvement for better performance of the company.
Keywords: 8P; Marketing mix; Tourism; Marketing; SWOT analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 3. 2016
Date of submission: 30. 4. 2017
Date of defense: 1. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/57083/podrobnosti

Files for download

    Last update: