Marketing strategy of the company A3 SPORT

Thesis title: Marketingová strategie firmy A3 SPORT
Author: Škopková, Lucie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem mé bakalářské práce je Marketingová strategie firmy A3 SPORT. Cílem mé bakalářské práce je shrnout marketingovou strategii firmy A3 SPORT a v rámci vlastního výzkumu otestovat, zda firma zákazníkům poskytuje tak kvalitní servis, jak proklamuje. V teoretické části se zabývám definováním základních pojmů v oblasti marketingu, jimiž jsou například marketingová strategie, marketingový a komunikační mix či pojem marketing jako samotný. V praktické části se pak zabývám popisem marketingové strategie a jednotlivých marketingových nástrojů firmy, dále tato část rovněž obsahuje popis hlavního konkurenta, vyhodnocení vlastního výzkumu a vlastní doporučení.
Keywords: Mystery shopping; Marketingová strategie; Marketing
Thesis title: Marketing strategy of the company A3 SPORT
Author: Škopková, Lucie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of my bachelor thesis is Marketing strategy of the company A3 SPORT. The scope of my bachelor thesis is to describe the marketing strategy of the company A3 SPORT and to conduct own research in which I will test whether my hypothesis, that the sales service in the shops of company A3 SPORT is better than the sales service in the stores of company SPORTISIMO, is right. For my own research, I have chosen the method called Mystery shopping. In the theoretical part of the bachelor thesis I describe basic terms in the area of marketing, such as marketing itself, marketing strategy, communication mix or marketing research. In the practical part I provide information about the company itself, about its marketing strategy and about its major competitor. This part also contains evaluation of mystery shopping and my suggestions for improvement.
Keywords: Marketing strategy; Mystery shopping; Marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 9. 2016
Date of submission: 28. 4. 2017
Date of defense: 29. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58564/podrobnosti

Files for download

    Last update: