Evaluation of the company's communication processes in the food industry

Thesis title: Zhodnocení komunikačních procesů firmy v potravinářském odvětví
Author: Port, Milan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Křečková Kroupová, Zuzana
Opponents: Cetkovský, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vnitrofiremní komunikace. Jejím cílem je zhodnocení komunikace v potravinářské firmě se zaměřením na liniového manažera, identifikace komunikačních bariér a návrhů na jejich eliminaci. Po teoretickém vymezení tématu se práce zaměřuje na šetření vybraného vzorku zaměstnanců pomocí dotazníků a polo strukturovaných rozhovorů, analýzu dat a hodnocení výsledků. Na jejich základě byla organizaci navržena opatření s cílem zlepšit vnitrofiremní komunikaci, která byla zároveň i seřazena dle priorit pro organizaci. Práce je výhradně zaměřena na danou společnost, získané poznatky a závěry jsou tak využitelné jen pro hodnocenou organizaci.
Keywords: komunikace; komunikační kanály; organizace; interní komunikace
Thesis title: Evaluation of the company's communication processes in the food industry
Author: Port, Milan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Křečková Kroupová, Zuzana
Opponents: Cetkovský, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with issues of internal communication. Its aim is to evaluate communication in a food company focusing on a line manager, identifying communication barriers and eliminating them. After the theoretical definition of the topic, the thesis focuses on the survey of a selected sample of employees using questionnaires and semi-structured interviews, data analysis and evaluation of results. Based on this, the organization proposed measures to improve internal communication, which was also organized according to the priorities for the organization. The thesis is focused exclusively on the particular company, the acquired knowledge and conclusions are thus only applicable to the evaluated organization.
Keywords: communication; organization; internal communication; communication channels

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Manažer obchodu
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 8. 2016
Date of submission: 30. 4. 2017
Date of defense: 30. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58246/podrobnosti

Files for download

    Last update: