Israel: position on the international tourism market

Thesis title: Izrael: postavení na trhu mezinárodního cestovního ruchu
Author: Hanzlová, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Abrhám, Josef
Opponents: Havlíčková, Blanka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je podat přehled o postavení Izraele na trhu mezinárodního cestovního ruchu. V úvodní části se práce věnuje především teoretickému vymezení problematiky oboru cestovního ruchu a zaměřuje se zde zejména na ukazatele, kterými lze hodnotit potenciál pro rozvoj cestovního ruchu. Ve druhé kapitole jsou pak shrnuty základní údaje o Izraeli, a to včetně náboženství, které je zde naprosto klíčové. Kromě toho se v této kapitole práce věnuje i základním makroekonomickým ukazatelům, kterými lze popsat izraelskou ekonomiku. V poslední kapitole jsou pak uvedeny konkrétní předpoklady pro rozvoj cestovního ruchu v Izraeli, mezi kterými lze jmenovat nejen kulturní a přírodní památky, ale také dopravu, ubytovací a stravovací služby, které Izrael svým návštěvníkům nabízí.
Keywords: cestovní ruch; Izrael; náboženství; přírodní atraktivity; příjezdový cestovní ruch; památky; judaismus; postavení na trhu cestovního ruchu; výjezdový cestovní ruch
Thesis title: Israel: position on the international tourism market
Author: Hanzlová, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Abrhám, Josef
Opponents: Havlíčková, Blanka
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this diploma thesis is to give an overview of the position of Israel in the international tourism market. In the introductory part, the thesis deals mainly with the theoretical definition of tourism and focuses mainly on the indicators that can assess the potential for tourism development. The second chapter summarizes the basic data on Israel, including the religion, which is absolutely crucial here. In addition to that, this chapter sums up the basic macroeconomic indicators that can describe the Israeli economy. The last chapter lists the specific prerequisites for the development of tourism in Israel, including not only cultural and natural monuments but also transport, accommodation and catering services offered by Israel to its visitors.
Keywords: position on the international tourism market; natural attractions; outbound tourism; inbound tourism; tourism; Judaism; sights; Israel; religion; monuments

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 6. 2016
Date of submission: 30. 4. 2017
Date of defense: 29. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58087/podrobnosti

Files for download

    Last update: