Consumer behavior on the Czech online grocery market

Thesis title: Chování spotřebitele na online trhu potravin v ČR
Author: Kaprálová, Tereza
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Asmalovskij, Alexandr
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je zjistit postoje českých spotřebitelů k online nákupu potravin. V případě, že spotřebitel disponuje osobní zkušeností s nákupem potravin online, klade si práce za cíl zjistit, jaké jsou jeho zkušenosti. Jako zdroj pro zhodnocení postojů využívá práce vlastního dotazníkového výzkumu autorky. Na základě zjištění postojů a preferencí je vytvořeno doporučení pro prodejce, které obsahuje rady, na co by se měli více zaměřit. Teoretická část je zaměřena na teorii nákupního chování spotřebitele a e-commerce a představuje základní statistiky na toto téma. Práce obsahuje také segmentaci spotřebitelů dle nákupního chování a segmentaci online spotřebitelů. Celá kapitola práce je věnována českému trhu online prodejců potravin, zabývá se rozdíly mezi prodejci a porovnává jejich služby.
Keywords: český spotřebitel; chování spotřebitele; potravinové e-shopy; e-commerce
Thesis title: Consumer behavior on the Czech online grocery market
Author: Kaprálová, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Asmalovskij, Alexandr
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to identify the attitudes of Czech consumers towards online grocery shopping. In case the consumer has a personal experience with buying groceries online, then the aim is to find out what his experience is. In order to identify the attitudes and experiences a questionnaire survey executed by the author is used. Based on the findings of the survey recommendations for the sellers are created, which contain advice on what to focus more on. The theoretical part focuses on the theory of consumer behavior and e-commerce and presents statistics on this topic. The thesis includes consumer segmentation based on consumer behavior and also segmentation of online consumers. One whole chapter is dedicated to the Czech online grocery market, deals with the differences between sellers and compares their services.
Keywords: consumer behavior; e-commerce; Czech consumer; grocery e-shop

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 5. 2016
Date of submission: 28. 4. 2017
Date of defense: 30. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/57595/podrobnosti

Files for download

    Last update: