Position of the brand AB on czech market with electronics and it's marketing strategy

Thesis title: Postavení značky AB na českém trhu elektroniky a její marketingová strategie
Author: Wiesnerová, Renata
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Němeček, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá analýzou marketingové strategie a aktivit značky AB, která je součástí velkoobchodu s elektronickým zbožím K+B Progres, a.s. Řízení značky má na starost tzv. importní oddělení, které se však již věnuje i exportním aktivitám. Práce je zaměřena na portfolio malé spotřební elektroniky. Firma zboží nevyrábí, ale obchoduje s ním. Autorka práce zkoumá stávající marketingové aktivity značky AB a dále analyzuje její vnější i vnitřní okolí. Analýzy, které byly za účelem splnění cíle práce provedeny, jsou PEST, VRIO a analýza mikrookolí značky. Dále autorka provedla dotazníkové šetření především za účelem zjištění vnímání značky AB spotřebiteli. Na základě shromážděných informací byly zhotoveny analýza SWOT a z ní vyplývající doporučení.
Keywords: analýza mikrookolí; inovace; malá spotřební elektronika; Expert ČR; PEST analýza; marketingová strategie; SWOT analýza; K+B Progres; analýza VRIO
Thesis title: Position of the brand AB on czech market with electronics and it's marketing strategy
Author: Wiesnerová, Renata
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Němeček, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the analysis of the marketing strategy and activities of the AB brand, which is part of the K + B Progres, a.s. Brand management is in charge of the so-called Import Department, which is already engaged in export activities. The work is focused on the portfolio of small consumer electronics. The company does not produce the goods but trades with it. The author of the thesis explores the existing marketing activities of the AB brand and further analyzes its external and internal environment. The analyzes that have been carried out in order to meet the objectives of the work are PEST, VRIO and microcool brand analysis. In addition, the author made a questionnaire survey mainly to determine the perception of the AB mark of the consumer. On the basis of the collected information, SWOT analyzes and the resulting recommendations were developed.
Keywords: small domestic appliances; innovation; Expert ČR; analysis VRIO; marketing strategy; PEST analysis; SWOT analysis; K+B Progres; microcool brand analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 2. 2016
Date of submission: 9. 12. 2016
Date of defense: 1. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/56433/podrobnosti

Files for download

    Last update: