Marketing strategy proposal for the design travel agency Dovýroby

Thesis title: Návrh marketingové strategie projektu designové cestovky Dovýroby
Author: Macková, Veronika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá marketingovými komunikacemi, budováním značky a procesem strategického plánování v marketingu. Cílem diplomové práce je navržení vhodné marketingové strategie pro projekt designové cestovky Dovýroby. Teoretická část práce vymezuje zkoumanou problematiku v odborné literatuře. Praktická část obsahuje situační analýzu projektu, vyhodnocení vlastního dotazníkového šetření s cílem zjistit povědomí a vnímání značky Dovýroby a návrh marketingové strategie. Při analýze je důraz kladen zejména na nabízené produkty, současné formy komunikace a charakteristiku cílové skupiny, dále pak na analýzu tržního prostředí, která je provedena za pomoci Porterova modelu pěti sil a souhrnnou SWOT analýzu. Na základě závěrů z provedených analýz, autorka předkládá návrh marketingové strategie na časové období do konce roku 2017. Strategie zahrnuje také marketingový plán, rozdělení rozpočtu a časový harmonogram.
Keywords: marketingové komunikace; budování značky; proces strategického plánování; marketingové strategie pro malou firmu; marketingový plán; designová cestovka Dovýroby
Thesis title: Marketing strategy proposal for the design travel agency Dovýroby
Author: Macková, Veronika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The Master´s Thesis deals with marketing communication, brand building and marketing strategy planning process. The aim of the Master´s Thesis is to propose an appropriate marketing strategy for the design travel agency Dovýroby. The theoretical part of the thesis defines studied topic based on expert literature. The practical part includes the evaluation of a survey conducted to find out the current level of awareness of the Dovýroby brand, as well as situational analysis of the project, and proposal of marketing strategy. The analysis focuses especially on the products offered, current forms of communication and characteristics of the target group, as well as on market analysis, using Porter´s Five Forces Model and SWOT Analysis. Based on the findings, the author presents a marketing strategy proposal running until the end of 2017. This strategy includes a marketing plan, timing and also a budget split.
Keywords: brand building; strategic planning process; marketing strategy for a small company ; marketing plan; design travel agency Dovýroby; marketing communications

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 11. 2016
Date of submission: 28. 4. 2017
Date of defense: 30. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59662/podrobnosti

Files for download

    Last update: