Marketing Strategy of Expensa Company

Thesis title: Marketingová strategie společnosti Expensa, a.s
Author: Sapáková, Hana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Hajdíková, Taťána
Opponents: Hesková, Marie
Thesis language: Česky
Abstract:
V této diplomové práci jsou zpracovány data týkající se marketingové strategie společnosti Expensa a.s. Akciová společnost Expensa poskytuje unikátní systém pro řízení a kontrolu firemních hotovostních výdajů, jehož součástí jsou i Expensa platební firemní karty. Cílem práce je, na základě současné situace, navrhnout dílčí vylepšení marketingové strategie, a to tak aby se zvýšilo povědomí o dané společnosti u vhodných potencionálních klientů. Konkrétním výstupem je pak navržení nového segmentu, kterým společnost Expensa dosáhne většího tržního podílu i vyšší konkurenceschopnosti. V teoretické části jsou popsány marketingové strategie, jednotlivé části marketingového mixu, formy situační analýzy a tři fáze STP strategie. Praktická část reflektuje strukturu teoretické části. Součástí předložené diplomové práce je také vlastní dotazníkové šetření zaměřené na vnímání marketingové komunikace z řad současných klientů. Výsledky provedených analýz jsou vhodným podkladem pro vydání doporučení do budoucna.
Keywords: positioning; marketingová strategie; segmentace; marketingový mix; targeting
Thesis title: Marketing Strategy of Expensa Company
Author: Sapáková, Hana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Hajdíková, Taťána
Opponents: Hesková, Marie
Thesis language: Česky
Abstract:
The theme of this thesis is the marketing strategy of Expensa company. Expensa joint-stock company provides a unique managing and controlling system for company cash expenditures. This system includes Expensa company payment cards.The aim of this thesis is to (based on current situation) raise potential clients awareness of Expensa company by proposing a partial improvement of marketing strategy. Proposal of new segment which will help Expensa to increase higher market share and competitive ability is the specific output. Theoretical section describes marketing strategies, elements of the marketing mix, forms of situation analysis and three stages of STP strategy. The practical section reflects the theoretical composition.The presented thesis also contains a survey focused on current clients and their perception of marketing communication. The outcome emerging from the analysis is a good source for making a marketing strategy improvement in the future.
Keywords: Positioning; Targeting; Segmentation; Marketing mix; Marketing strategy

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 10. 2016
Date of submission: 28. 4. 2017
Date of defense: 9. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59226/podrobnosti

Files for download

    Last update: