Development of company by inland and foreign expansion

Thesis title: Rozvoj společnosti tuzemskou a zahraniční expanzí
Author: Vorlík, Petr
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Fuchs, Jan
Opponents: Dohnal, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá doporučením vhodné marketingové a obchodní strategie pro expanzi akciové společnosti Triola v tuzemsku, Německu a Maďarsku. V tuzemsku proběhne expanze zejména s pomocí otevírání nových kamenných prodejen v kombinaci s úpravou způsobu komunikace s koncovým zákazníkem, v Maďarsku a Německu prostřednictvím spuštění zahraničního e-shopu. Předpoklady jsou zde zkoumány pomocí metod SWOT, Porterova modelu pěti sil a PEST analýzy makrookolí. K určení strategie je využita metoda marketingového mixu 4P, v případě tuzemska rozšířeného o páté P, Lidé.
Keywords: Kamenné prodejny; Strategie; E-shop; Expanze
Thesis title: Development of company by inland and foreign expansion
Author: Vorlík, Petr
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Fuchs, Jan
Opponents: Dohnal, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
This Bachelor paper deals with recommendation of suitable marketing and business strategy for Triola company expansion inlands and abroad into Germany and Hungary. Concerning the Czech Republic, the expansion will be accomplished in opening of new retail stores combined with customer communication adjustments. In Hungary and Germany, it will be accomplished through foreign e-shop launching. Hypotheses are researched by SWOT method, Porter's Five Forces Model and PEST macro-environmental analysis. For strategy identification was used 4P marketing method, in case of the Czech Republic extended to fifth P - people.
Keywords: Strategy; E-shop; Retail stores; Expansion

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Manažer obchodu
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 9. 2016
Date of submission: 28. 4. 2017
Date of defense: 29. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58906/podrobnosti

Files for download

    Last update: