Analysis of the different marketing strategies of Pepsi Cola in the markets of India and the U.S.A

Thesis title: Analýza rozdílných marketingových strategií Pepsi Coly na trzích Indie a USA
Author: Štěrbová, Kateřina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Cook, Gina
Opponents: Halík, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce má za cíl porovnat marketingovou strategii společnosti PepsiCo na domácím trhu a na zahraničním trhu. Domácí trh, USA, představují rozvinutý trh. Jako kontrast byl zvolen rychle se rozvíjející trh rozvojové země, Indie. Marketingové strategie jsou porovnány na základě teoretického přístupu. Teorie marketingové strategie je použita pro identifikaci nejdůležitějších marketingových aspektů, které ovlivňují internacionalizaci společnosti. Identifikované marketingové aspekty jsou zkoumány na americkém a indickém trhu. V závěru je provedeno porovnání, které potvrzuje, že marketingová strategie PepsiCo je adaptována na specifika trhu v souladu s přístupem mysli globálně, reaguj lokálně.
Keywords: marketingová strategie; USA, Indie; PepsiCo
Thesis title: Analysis of the different marketing strategies of Pepsi Cola in the markets of India and the U.S.A
Author: Štěrbová, Kateřina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Cook, Gina
Opponents: Halík, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of the thesis is to compare marketing strategy of the company PepsiCo in home market and in a foreign market. The home market, the USA, represents the developed market. For a contrast, the emerging market of developing country, India, has been chosen. The marketing strategies are compared on the theoretical basis. Theory of marketing strategy is used for identification of the most important marketing aspects that influence internationalization of a company. Identified marketing aspects are examined at the US and India market. In conclusion, the comparison proves that marketing strategy of PepsiCo is adapted to the specifics of a market according to the approach think global, act local.
Keywords: marketing strategy; PepsiCo; USA, India

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 9. 2016
Date of submission: 15. 5. 2017
Date of defense: 23. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58374/podrobnosti

Files for download

    Last update: