Marketing analysis of dermocosmetic´s leaders in the Czech Republic

Thesis title: Marketingová analýza dermokosmetických leaderů v České republice
Author: Třískalová, Pavlína
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Hřídelová, Karla
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem mé bakalářské práce je Marketingová analýza dermokosmetických leaderů v České republice. Práce je rozdělena do pěti kapitol. První tři kapitoly hovoří postupně o marketingu, značce a její roli v marketingu a teoreticky vymezují marketingový výzkum trhu. Čtvrtá kapitola pak představuje dermokosmetický trh v ČR. Poslední kapitola se zabývá terénním šetřením (dotazník a Mystery Shopping), které slouží ke zjištění samotného cíle bakalářské práce. Cílem je zjistit korelaci mezi značkou doporučovanou lékárníkem v Praze a povědomím o značce mezi konečným spotřebitelem.
Keywords: Dermokosmetika; Komunikační kanály; Uriage; Avene; La Roche-Posay; Eucerin; Bioderma; Marketing; Vichy
Thesis title: Marketing analysis of dermocosmetic´s leaders in the Czech Republic
Author: Třískalová, Pavlína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Hřídelová, Karla
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of my bachelor thesis is Marketing analysis of dermocosmetic´s leaders in the Czech Republic. The thesis is divided into five chapters. The first three chapters talk about marketing, brand and its role in marketing and theoretically define marketing market research. The fourth chapter presents dermocosmetic market in the Czech Republic. Last chapter deals with the field survey (questionnaire and Mystery Shopping), which is used to determine the actual goal of the thesis. The aim is to find a correlation between a brand recommended by a pharmacist in Prague and brand awareness among end consumer.
Keywords: Marketing; Eucerin; Uriage; Avene; Vichy; Bioderma; Communication Channels; Dermocosmetics; La Roche-Posay

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 9. 2016
Date of submission: 5. 5. 2017
Date of defense: 31. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58331/podrobnosti

Files for download

    Last update: