The business environment of Spain

Thesis title: Podnikatelské prostředí Španělska
Author: Vlčková, Daniela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Müllerová, Františka
Opponents: Křenková, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá podnikatelským prostředí Španělska. Hlavním cílem práce je prostřednictvím PEST analýzy charakterizovat současné španělské podnikatelské prostředí a na základě této analýzy identifikovat jeho hlavní výhody a nevýhody. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola popisuje metodiku analýz, které jsou využívány pro identifikování podnikatelského prostředí. Druhá kapitola se zaměřuje na informace o Španělsku, na historický a ekonomický vývoj, politické a sociálně-kulturní prostředí. Třetí kapitola je věnována individuálním rozhovorům se zástupcem agentury Czechtrade a manažerem firmy USSPA. Práce by tak měla poskytnout ucelené informace podnikatelům, kteří uvažují o rozvoji svých podnikatelských aktivit ve Španělsku.
Keywords: PEST analýza; Španělsko; podnikatelské prostředí; kulturní specifika
Thesis title: The business environment of Spain
Author: Vlčková, Daniela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Müllerová, Františka
Opponents: Křenková, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
The theme of this bachelor´s thesis deals with the business environment of Spain. The aim is to analyze main aspects of business environment according to the PEST analysis methodology and based on this analysis then identify its basic advantages and disadvantages. The thesis is divided into three chapters. The first chapter describes methodology of analysis that is used for identify business environment. The second chapter focuses on information about Spain, on historical and economic developments of the country, on the political and social-cultural area. The third chapter is devoted to individual interviews with the representative of the agency Czechtrade and with the manager of the company USSPA. The bachelor´s thesis then should provide comprehensive information to entrepreneurs considering the development of their business activities in the Spanish market.
Keywords: culture specifics; Spain; business environment; PEST analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 6. 2016
Date of submission: 20. 4. 2017
Date of defense: 22. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/57897/podrobnosti

Files for download

    Last update: