Modern Technologies in Retailing

Thesis title: Moderní technologie v retailingu
Author: Macháčová, Petra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je charakterizovat nové trendy a vývoj moderních technologií v retailingu a dále pak konkrétně vymezit moderní technologie, které se nejčastěji využívají v České republice a v zahraničí. Práce je rozdělená do tří kapitol. První kapitola se zabývá charakteristikou obchodu a představení maloobchodního odvětví. Druhá kapitola se týká konkrétních retailingových technologií používaných jak na českém trhu, tak i ve světě. Závěrečná třetí kapitola se věnuje spotřebitelům a je v ní obsažen také vlastní marketingový výzkum, který byl proveden pomocí dotazníkového šetření
Keywords: QR kódy; maloobchod; retailing; MasterPass; virtuální obchod; moderní technologie; samoobslužné pokladny; bezkontaktní placení; self-scanning
Thesis title: Modern Technologies in Retailing
Author: Macháčová, Petra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to characterize new trends and development of modern technologies in retailing, and then specify modern technologies that are most frequently used in the Czech Republic and in the world. The thesis is divided into three chapters. The first chapter deals with the characteristics of trade and includes introduction of the retail sector. The second chapter deals with specific retail technologies used both on the Czech and world market. The final third chapter is dedicated to consumers and includes own marketing research that was performed in the form of a questionnaire.
Keywords: QR Codes; self-scanning; retail; self-service checkout; retailing; virtual store; contactless payment; modern technologies; MasterPass

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 3. 2016
Date of submission: 28. 4. 2017
Date of defense: 15. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/57035/podrobnosti

Files for download

    Last update: