Draft of communiation strategy for Dokořán Initiative

Thesis title: Návrh komunikační strategie spolku Iniciativy Dokořán
Author: Šmýrová, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá komunikační strategií spolku Iniciativy Dokořán. Iniciativy Dokořán je nezisková organizace působící v oblasti kultury. Cílem práce je navrhnout komunikační strategii tak, aby byla efektivní a zároveň překonala všechny bariéry a specifika neziskového sektoru, zvláště pak toho kulturního. Práce je rozdělena do tří stěžejních kapitol. První dvě kapitoly poskytují teoretický základ pro vypracování praktické části. Od marketingu všeobecně postupně studuje všechna specifika oblasti kultury a neziskového sektoru až konkrétně ke komerčním komunikacím. Třetí kapitola obsahuje podrobnou analýzu spolku. Pomocí syntézy těchto analýz v závěru práce najdeme komplexní návrh na komunikační strategii pro sezónu 2017.
Keywords: komerční strategie; Lodičky; performativní umění; kultura; komerční komunikace
Thesis title: Draft of communiation strategy for Dokořán Initiative
Author: Šmýrová, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis deals with the communication strategy of the association Dokořán Initiative. Dokořán Initiative is a nonprofit organization working in the field of culture. The goal of the thesis is to design a communication strategy which will be effective, and at the same time overcome all barriers specific for non-profit sector, especially the field of the culture. The thesis is divided into three chapters. The first two chapters provide a theoretical basis for the development of the practical part. It deals with marketing in general, eventually it gets to all commercial communications and specifics of non-profit organizations and Culture. The third chapter contains a detailed analysis of the association. In the conclusion of these analyzes we can find a comprehensive proposal on a communication strategy for the season 2017.
Keywords: commercial communication; Lodičky; performative art; culture; commercial strategy

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 10. 2016
Date of submission: 28. 4. 2017
Date of defense: 22. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59335/podrobnosti

Files for download

    Last update: