Product line analysis of SkyTech Corporation s.r.o. company

Thesis title: Analýza sortimentu firmy SkyTech Corporation s.r.o
Author: Dvořáková, Šárka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce pojednává o malé společnosti SkyTech Corporation s.r.o., která distribuuje na trh produkty z oblasti kosmetiky, dekorativní kosmetiky, kosmetických doplňků a štětců na líčení. První část práce je část teoretická, která slouží jako základ pro vypracování praktické části. Teoretická část se zaměřuje na marketingový mix, konkurenci, sortiment a analýzy s nimi spojené. V praktické části je představena společnost SkyTech Corporation s.r.o., následuje zhodnocení jednotlivých značek a jejich rolí v sortimentu, distribuční kanály a krátká analýza konkurence. V závěru práce jsou navržena konkrétní doporučení, která vychází z analýz v předchozích kapitolách.
Keywords: analýza; marketingový mix; konkurence; sortiment
Thesis title: Product line analysis of SkyTech Corporation s.r.o. company
Author: Dvořáková, Šárka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis focuses on small company SkyTech Corporation s.r.o, which distributes products from the field of cosmetic, decorative cosmetic, cosmetic accessories and make-up brushes. The first part is theoretical and serves as basis for elaboration of the practical part. Theoretical part focus on marketing mix, competition, assortment and analysis connected with them. In practical part SkyTech Corporaton s.r.o. is introduced. Than follows the evaluation of individual brands and their roles in assortment, distribution channels and short analysis of competition. In conclusion of practical part are suggested specific recommendations, which are based on analysis from previous chapters.
Keywords: marketing mix; analysis; competition; assortment

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 10. 2016
Date of submission: 14. 5. 2017
Date of defense: 6. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59041/podrobnosti

Files for download

    Last update: