Marketing strategy of Uber

Thesis title: Marketingová strategie firmy Uber
Author: Pešíčková, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Houžvička, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá firmou Uber, nejúspěšnějším startupem roku 2016, a její marketingovou strategií. Cílem práce je seznámení s firmou Uber, jejím pozadím, business modelem a působením na českém trhu. Praktická část práce je věnována marketingové strategii Uberu pro Českou republiku, marketingovým online i offline aktivitám a následně jejich analýze. Součástí práce je také analýza konkurence a SWOT analýza. Závěrem práce hodnotí postavení Uberu na českém trhu a potenciál firmy do budoucna.
Keywords: Uber marketingová strategie; Uber; Uber sociální sítě; Uber digitální marketing; Uber marketing
Thesis title: Marketing strategy of Uber
Author: Pešíčková, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Houžvička, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
The object of study of this Bachelor Thesis is Uber, the most successful start-up of 2016, and its marketing strategy. The aim is to describe Uber as a company, introduce its background, business model, and its activity in the Czech Republic. The practical part of this thesis is focused on the marketing strategy of Uber in the Czech market followed up by the analysis of company's offline and online marketing activities in this region. A section of this thesis is also dedicated to a SWOT and competitive analysis. In conclusion, the thesis evaluates Uber's position in the Czech market and its overall future potential.
Keywords: Uber marketing; Uber; Uber social media; Uber digital marketing; Uber marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 9. 2016
Date of submission: 30. 4. 2017
Date of defense: 19. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58695/podrobnosti

Files for download

    Last update: