Marketing strategy of Grena

Thesis title: Marketingová strategie firmy Grena
Author: Kipielová, Anna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je seznámit čtenáře s problematikou marketingu a analyzovat marketingovou strategii společnosti Grena, a.s., která nabízí nehořlavé materiály, desky, obkladové panely, vermikulit a kuchyňská dvířka. Teoretická část je zaměřena na podstatu marketingu, marketingové strategie, SWOT analýzu a v neposlední řadě na marketingový výzkum a analýzu konkurence. Další část práce se zabývá společností Grena, a.s. Je zde popsána společnost, její historie, sortiment, který nabízí a její činnost v zahraničí. Práce také analyzuje konkurenci v odvětvích, ve kterých společnost působí. Marketingová analýza této společnosti je provedena z hlediska marketingového mixu 4P. V závěru práce je provedena SWOT analýza. Na základě poznatků ze SWOT analýzy je v práci několik návrhů na nová řešení a vylepšení marketingové strategie společnosti.
Keywords: marketingová strategie; SWOT analýza; marketing; marketingový mix; obkladové panely; nehořlavé materiály; kuchyňská dvířka; vermikulit
Thesis title: Marketing strategy of Grena
Author: Kipielová, Anna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the bachelor thesis is to inform a reader about marketing and to analyse the marketing strategy of Grena, a.s., which offers fire resistant materials, boards, face panels, vermiculite and kitchen doors. The theoretical part is focused on marketing, marketing strategies, SWOT analysis and on marketing research and the competition analysis. The following part is focused on the company Grena, a.s. This part describes the company and the history of this company, the range of products this company offers and the activity of the company on foreign markets. This thesis also analyses the competition in the fields, where Grena is active. The marketing analysis is based on marketing mix 4P. The end of this thesis includes SWOT analysis. There are also some suggestions for new solutions and for improvements of the marketing strategy of the company which are based on the SWOT analysis.
Keywords: fire resistant materials; kitchen doors; vermiculite; marketing strategy; SWOT analysis; face panels; marketing; marketing mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 9. 2016
Date of submission: 30. 4. 2017
Date of defense: 22. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58567/podrobnosti

Files for download

    Last update: