Recruitment process in an international company

Thesis title: Náborový proces ve vybrané mezinárodní společnosti s přihlédnutím k aktuálním trendům
Author: Mrázková, Michaela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Legnerová, Kateřina
Opponents: Floriánová, Nikola
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zanalyzovat procesy získávání a výběru zaměstnanců ve společnosti Nestlé Česko s.r.o., identifikovat jejich přednosti a slabiny a navrhnout opatření, která by pomohla zmíněné činnosti optimalizovat. Teoretická část nabízí ucelený rámec spjatý s personálním řízením v organizaci, především pak s tradičními a moderními metodami a pojmy spojenými s procesem recruitmentu, jakož i náhled na problematiku personálního marketingu a v dnešní době velmi diskutovanou generaci Y. Na základě výsledků dotazníkového šetření a provedené analýzy personálních činností získávání a výběru zaměstnanců ve společnosti Nestlé Česko s.r.o. v praktické části této práce, bylo navrženo několik optimalizačních kroků.
Keywords: Nábor; Recruitment; Personální marketing; Generace Y
Thesis title: Recruitment process in an international company
Author: Mrázková, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Legnerová, Kateřina
Opponents: Floriánová, Nikola
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this diploma thesis is to analyze processes such as recruitment and selection of employees at Nestlé Česko s.r.o., to identify the strengths and weaknesses and to propose actions that could optimize the above mentioned HR activities while taking into account current trends in that field. The theoretical part of the thesis provides a comprehensive framework related to human resource management, especially traditional and modern methods and concepts related to Recruitment, as well as the overview of an area of personnel marketing and a generation Y. In the practical part of this thesis, several optimization steps were proposed based on the results of an employee survey and the analysis of recruitment and employee selection practices at Nestlé.
Keywords: Personnel Marketing; Generation Y; Recruitment

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Personnel Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 9. 2016
Date of submission: 8. 5. 2017
Date of defense: 7. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58550/podrobnosti

Files for download

    Last update: