Selected tools of marketing strategy of Stoklasa company

Thesis title: Vybrané nástroje marketingové strategie firmy Stoklasa
Author: Galiová, Simona
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je popsat možnosti využití vybraných sociálních sítí coby nástrojů marketingové strategie a následně zhodnotit možnosti jejich využití v rámci marketingové strategie společnosti Stoklasa textilní galanterie s. r. o. Teoretická část se věnuje zařazení sociálních sítí do kontextu marketingových nástrojů, charakteristice sociálních sítí a poté již konkrétním sociálním sítím a možnostem jejich využití v marketingu. Praktická část hodnotí způsob stávající komunikace společnosti na sociálních sítích a její úspěšnost. Závěrem jsou poskytnuta doporučení pro budoucí využití sociálních sítí.
Keywords: marketingové nástroje; Facebook; Stoklasa; Instagram; sociální sítě; marketing
Thesis title: Selected tools of marketing strategy of Stoklasa company
Author: Galiová, Simona
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to describe the utilization possibilities of selected social networks as tools of marketing strategy and subsequently to assess the options of their potential use within the marketing strategy of Stoklasa textilní galanterie s. r. o. The theoretical part is dedicated to the inclusion of social networks into the context of marketing tools, the characteristics of social networks and then specific social networks with the possibilities of their use in marketing. The purpose of the empirical part is to evaluate current way and success of company's comumunication on social networks and to recommend future use of social networks.
Keywords: Instagram; marketing; Stoklasa; Facebook; social networks; marketing tools

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 9. 2016
Date of submission: 20. 4. 2017
Date of defense: 20. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58545/podrobnosti

Files for download

    Last update: