Brand building of SKODA AUTO in the specific age categories

Thesis title: Budování značky ŠKODA AUTO ve specifických věkových kategoriích
Author: Chmelík, Jan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Matějovič, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce si klade za cíl analyzovat komunikaci společnosti ŠKODA AUTO zaměřenou na děti ve věku 3 - 18 let. V teoretické části práce je definována značka jako taková, následně jsou podloženy teoretické základy chápání dítěte jako spotřebitele, tedy co nebo kdo jej může v různých fázích věku ovlivňovat. V neposlední řadě jsou zmíněny hlavní komunikační kanály, skrz které je možné na dítě působit. Teoretickou část uzavírá právní rámec, který je komunikacím určeným dětem v rámci legislativy České republiky i Evropské unie definován. Majoritní část praktického oddílu práce je věnována samotnému dotazníkovému šetření a následnému zhodnocení stávajících a návrhům nových komunikací zaměřených na děti.
Keywords: Budování značky; Komunikační strategie; ŠKODA AUTO
Thesis title: Brand building of SKODA AUTO in the specific age categories
Author: Chmelík, Jan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Matějovič, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this diploma thesis is to analyse the communication of SKODA AUTO focused on children in the age of 3 - 18. In the theoretical part of this thesis, brand itself is defined and in the following parts, also the theoretical background for the children as consumers and what can influence them in different age stages. Moreover, communication channels for the communication with children nowadays are listed. There is also juristical background not only for the Czech Republic but also for the European union. The main task of the practical part is dedicated to the survey and also recommendations of the author for SKODA AUTO for the future.
Keywords: Communication strategies; SKODA AUTO; Brand building

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 9. 2016
Date of submission: 20. 4. 2017
Date of defense: 1. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58457/podrobnosti

Files for download

    Last update: