The Brand Building of Škoda Auto a.s

Thesis title: Budování značky ŠKODA Auto a.s
Author: Poláková, Kristýna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Tročil, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá budováním značky Škoda Auto a.s., která patří mezi nejvýznamnější firmy České republiky. Hlavním cílem mé bakalářské práce je zhodnocení vnímané kvality značky Škoda Auto a.s. pro její zákazníky. V teoretické části se práce zabývá vysvětlením teorie budování značky a vymezením termínů potřebných k pochopení problematiky. Zmíněný je i automobilový průmysl v České republice a profil společnosti Škoda Auto a.s.. Praktická část se zaobírá hodnocením vnímané kvality značky na základě dotazníkového šetření. Následuje kritické zhodnocení výsledků prostřednictvím SWOT analýzy a doporučení do budoucna.
Keywords: budování značky; SWOT analýza; Škoda Auto a.s.; vnímaná kvalita; značka
Thesis title: The Brand Building of Škoda Auto a.s
Author: Poláková, Kristýna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Tročil, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the brand building of one of the most significant companies in the Czech republic Škoda Auto a.s. The main objective of the thesis is an analysis of the perceived quality of the brand among its customers. In the first part, the theory of brand building is explained and key terms defined necessary for understanding the issue. The thesis also mentions the car industry in the Czech republic and the background of the Škoda Auto a.s. company. In the practical part, the percepted quality of the brand is analysed based on a conducted survey. Subsequently, a critical analysis of the results is carried out by means of a SWOT analysis and recommendations for the future.
Keywords: brand building; SWOT analysis; Škoda Auto a.s.; perceived quality; brand

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 9. 2016
Date of submission: 1. 5. 2017
Date of defense: 24. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58304/podrobnosti

Files for download

    Last update: