Marketing Communication in a Firm Prague Free Tour

Thesis title: Marketingová komunikace firmy Prague Free Tour
Author: Gyürkeová, Denisa
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Přibil, Jiří
Opponents: Gunina, Daria
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací firmy Prague Free Tour. Daná problematika je nejprve rozebrána teoreticky metodou literární rešerše. V druhé části jsou zjištěné poznatky aplikovány na firmu, která je předmětem zkoumání. Cílem práce je pomocí empirického výzkumu zhodnotit nástroje marketingové komunikace firmy Prague Free Tour a na základě zjištěných výsledků podat firmě doporučení na zlepšení komunikační strategie. Došlo k potvrzení hypotézy, že pokud firma Prague Free Tour investuje do venkovní reklamy 0,- Kč, klesne počet zákazníků maximálně o 20 %.
Keywords: Dotazníkové šetření; Marketingová komunikace; Průvodcovství; Free tour prohlídka
Thesis title: Marketing Communication in a Firm Prague Free Tour
Author: Gyürkeová, Denisa
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Přibil, Jiří
Opponents: Gunina, Daria
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor's thesis deals with marketing communication of the company Prague Free Tour. At first, the issues are analyzed theoretically by the method of literary research. In the second section, the findings are applied to the company which is the subject of the investigation. The aim of the thesis is to assess tools of marketing communication of the company Prague Free Tour by means of empirical research, and on the basis of the results provide the company with recommendations concerning improvement of its communication strategy. The hypothesis is that if the company Prague Free Tour invests 0 CZK in outdoor advertisements, the number of customers will drop by a maximum of 20 %. The hypothesis was confirmed.
Keywords: Marketing communication; Questionnaire construction; Guiding; Free tour

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Exact Methods

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 7. 2016
Date of submission: 28. 4. 2017
Date of defense: 9. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58184/podrobnosti

Files for download

    Last update: