Marketing communication through fashion blog

Thesis title: Marketingová komunikácia prostredníctvom módneho blogu
Author: Drozdová, Natália
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Kubálek, Tomáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca skúma využitie módnych blogov v marketingovej komunikácii. Prináša pohľad na to, ako sú módne blogy vnímané ich čitateľmi a aký na nich majú účinok. Teoretická časť práce popisuje marketingovú komunikáciu, komunikačný proces, komunikačný mix a internetový marketing. Nadväzuje na to charakteristika blogov a sociálnych sietí. Praktická časť práce pozostáva z popisu fungovania vlastného módneho blogu a jeho propagácie na sociálnych sieťach. V závere práce bol pomocou dotazníkového prieskumu zisťovaný pohľad verejnosti na módne blogy a ich vplyv na čitateľov. Práca je zakončená odporúčaniami venovanými módnym blogerom, ktoré vychádzajú z vlastnej skúsenosti s módnym blogovaním
Keywords: sociálne siete; módny blog; internetový marketing; marketingová komunikácia
Thesis title: Marketingová komunikace prostřednictvím módního blogu
Author: Drozdová, Natália
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Kubálek, Tomáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářská práce zkoumá využití módních blogů v marketingové komunikaci. Přináší pohled na to, jak jsou módní blogy vnímány jejich čtenáři a jaký na ně mají účinek. Teoretická část práce popisuje marketingovou komunikaci, komunikační proces, komunikační mix a internetový marketing. Na ni navazuje charakteristika blogů a sociálních sítí. Praktická část popisuje fungování vlastního módního blogu a jeho propagace na sociálních sítích. V závěru práce byl pomocí dotazníkového průzkumu zjišťován pohled veřejnosti na módní blogy a jejich vliv na čtenáře. Práce je zakončena doporučeními věnovanými módním blogerům, které vycházejí z vlastní zkušenosti s módním blogováním.
Keywords: marketingová komunikace; sociální sítě; módní blog; internetový marketing
Thesis title: Marketing communication through fashion blog
Author: Drozdová, Natália
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Kubálek, Tomáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The bachelor thesis studies the usage of fashion blogs in the marketing communication. It brings the view of the fact how fashion blogs are perceived by their readers and how readers are influenced by fashion blogs. The theoretical part of the thesis describes marketing communication, communication process, communication mix and online marketing. It is followed by characteristics of blogs and social networks. The practical part is dealt with the description of how my own fashion blog works and with its advertising on social networks. In the conclusion the questionnaire survey was used to identify the public opinion on fashion blogs and their influence on readers. The thesis is finalised by recommendations dedicated to fashion bloggers and are based on my own experience with fashion blogging.
Keywords: online marketing; fashion blog; marketing communication; social media

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 6. 2016
Date of submission: 1. 6. 2017
Date of defense: 26. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58040/podrobnosti

Files for download

    Last update: