The marketing strategy of the chosen company

Thesis title: Marketingová strategie vybraného subjektu
Author: Tichý, Dominik
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové strategie vybraného podnikatelského subjektu - Fotbalového Klubu Jablonec, a. s. Primárním cílem této práce je zhodnotit marketingovou strategii tohoto klubu, stejně tak jako jeho marketingovou komunikaci a navrhnout možná vylepšení, která by mohla vést ke zkvalitnění marketingové komunikace jabloneckého klubu. S tímto cílem je spojen i další cíl této práce - navrhnout řešení problému nízké návštěvnosti jabloneckého klubu na domácím stadionu. K analýze marketingové strategie a komunikace bylo použito vlastní pozorování a dotazníkové šetření. Pozorování ukázalo, že aktivit realizovaných v rámci marketingové strategie je poměrně velké množství a jsou zaměřené především na region okolí Jablonce nad Nisou, což odpovídá strategii FK Jablonec, být regionálním klubem. Dotazníkové šetření odhalilo, že marketingová komunikace jabloneckého klubu je respondenty vnímáná jako vcelku kvalitní a dostačující. Výsledky pozorování a šetření ukázali, že FK Jablonec by se měl zaměřit na komunikaci skrze Facebook a webové stránky, neboť tyto kanály jsou nejlépe hodnocené a mají největší počet sledujících. Šetření také ukázalo, že fanoušci, kteří domácí zápasy navštěvují, je navštěvují poměrně pravidelně. Je tedy logické, že FK Jablonec by se měl zaměřit na získání nových návštěvníků, neboť ti stávající jsou relativně loajální.
Keywords: Marketingová strategie; Marketing; Marketingová komunikace
Thesis title: The marketing strategy of the chosen company
Author: Tichý, Dominik
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The subject of this Bachelor Thesis is an analysis of the marketing strategy of the chosen bussiness subject - Fotbalový Klub Jablonec, a. s. The primary goal of this thesis is to evaluate the marketing strategy of this club, as well as its marketing communication and to suggest possible improvements which could lead to more quality marketing communication of the Jablonec club. The next goal is related to this objective - to suggest a solution for the problem of low attendance of the Jablonec club at the home stadium. My own research and a questionnaire were used in order to analyse the marketing strategy. The research showed that there are many activities organized which correspond with the marketing strategy and they are mostly focused on the region around Jablonec nad Nisou and that also fit into the strategy of FK Jablonec of being a regional club. The questionnaire revealed that marketing communication is considered to be relatively high-quality. Results also showed, that the most important communication channels for FK Jablonec are Facebook and official website, which are the best rated and mostly followed ones. Research also showed, that fans, who visit home matches, do it regularly, so FK Jablonec should focus on winning new fans over.
Keywords: Marketing communication; Marketing strategy; Marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 6. 2016
Date of submission: 28. 4. 2017
Date of defense: 15. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/57898/podrobnosti

Files for download

    Last update: