Business and Cultural Specifics of Israel

Thesis title: Obchodné a kultúrne špecifiká Izraele
Author: Mihalíková, Silvia
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Müllerová, Františka
Opponents: Křenková, Eva
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Hlavným cieľom mojej bakalárskej práce je charakterizovať Izrael po jej ekonomickej, kultúrnej a obchodnej stránke. Prvá kapitola sa zaoberá základnou charakteristikou Izraela, hlavne geografickým podmienkam a demografickým údajom, histórii prisťahovalectva, náboženským skupinám, štátnemu zriadeniu a právnemu systému, štátnym symbolom a praktickým informáciám. Druhá kapitola je zameraná na ekonomickú charakteristiku Izraela, kde analyzujem základné makroekonomické ukazovatele, zahraničný obchod Izraela a vzájomný obchod s Českou republikou. V tretej kapitole charakterizujem izraelskú kultúru a jej vplyv na obchodné jednanie. Štvrtá kapitola je výsledok dotazníkového šetrenia a rozhovorov, ktoré mi poskytli zástupcovia slovenských a českých firiem.
Keywords: Izrael; Geert Hofstede; obchod; kultúra; ekonomika; obchodné jednanie
Thesis title: Obchodní a kulturní špecifiká Izraele
Author: Mihalíková, Silvia
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Müllerová, Františka
Opponents: Křenková, Eva
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Hlavním cílem mé práce je charakterizace Izraele po její ekonomické, kulturní a obchodní stránce. První kapitola se zabývá základní charakteristikou Izraele, hlavně geografických podmínek a demografických údajů, historie přistěhovalectví, náboženských skupin, státního zřízení a právního systému, státního symbolu a praktických informací. Druhá kapitola je zaměřena na charakteristiku ekonomiky Izraele, kde analyzuji základní makroekonomické ukazatele, zahraniční obchod Izraele a vzájemný obchod s Českou republikou. Ve třetí kapitole charakterizuji izraelskou kulturu a její vliv na obchodní jednání. Čtvrtá kapitola představuje výsledek dotazníkového šetření a rozhovorů, které mi poskytli zástupci slovenských a českých firem.
Keywords: Geert Hofstede; kultura; Izrael; obchod; ekonomika; obchodní jednání
Thesis title: Business and Cultural Specifics of Israel
Author: Mihalíková, Silvia
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Müllerová, Františka
Opponents: Křenková, Eva
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The main aim of my bachelor thesis is to characterize economic, cultural and business aspects of Israel. The first chapter is devoted to the basic characteristics of Israel, specifically to geographic conditions, demographic data, history of immigration,religious gropus, state establishment and legal system, national emblems, practical information. The second chapter is aimed at economic characteristics of Israel, which includes an analysis of the basic macroeconomic indicators, foreign trade of Israel and the trade with the Czech Republic. The third chapter is devoted to the culture of Israel and its influence of the business negotiations. The fourth chapter is the result of the questionnaire survey and interviews with the representatioves of the Slovak and Czech companies.
Keywords: business negotiations; Geert Hofstede; business; Israel; culture; economics

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 6. 2016
Date of submission: 15. 4. 2017
Date of defense: 22. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/57868/podrobnosti

Files for download

    Last update: