Analysis and Draft of the Marketing Strategy for selected Catering Firm

Thesis title: Analýza a návrh marketingové komunikace pro vybranou cateringovou firmu
Author: Miklošin, Ondřej
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Oberhel, Martin
Opponents: Gunina, Daria
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je provést analýzu marketingové komunikace společnosti White Circus catering a poté navrhnout potenciální komunikační aktivity pro tuto společnost. V teoretické části budou definovány základní pojmy týkající se marketingového mixu se zaměřením na komunikační mix včetně moderních marketingových trendů. Praktická část bude věnována společnosti White Circus, která je součástí společnosti Ambiente, bude provedena analýza konkurence této firmy a na základě hloubkového rozhovoru s marketingovým ředitelem bude analyzována marketingová komunikace, a nakonec bude proveden návrh nových komunikačních možností pro tuto společnost, které by mohla využít ve své budoucí marketingové komunikaci.
Keywords: White Circus; Ambiente; Marketing; Komunikační mix; Marketingová komunikace
Thesis title: Analysis and Draft of the Marketing Strategy for selected Catering Firm
Author: Miklošin, Ondřej
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Oberhel, Martin
Opponents: Gunina, Daria
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to analyze the existing marketing communications of the White Circus catering company and to propose further potential communication activities for this company. The theoretical part of the thesis defines the basic concepts of marketing mix, focusing on the promotional mix and including modern marketing trends. The practical part of the thesis is dedicated to the White Circus catering company, a branch of the Ambiente catering company. First, a competition analysis of the White Circus company is carried out and its current marketing communications analyzed based on an in-depth interview with the White Circus marketing director. Based on the findings, the thesis then proposes innovative communication strategies for improved marketing communications of the White Circus catering company in the future.
Keywords: Marketing Communications; Ambiente; Marketing; Promotional Mix; White Circus

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 5. 2016
Date of submission: 30. 4. 2017
Date of defense: 31. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/57548/podrobnosti

Files for download

    Last update: