Comparative analysis of selected subjects on the fitness centres market in Tabor

Thesis title: Komparativní analýza vybraných subjektů na trhu fitness center v Táboře
Author: Bažantová, Simona
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Luštický, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je vytvořit komparativní analýzu vybraných subjektů na trhu fitness center v Táboře, na základě nástrojů marketingového mixu. Zjistit, zda se změnila úroveň marketingové komunikace fitness center v Táboře, přičemž východiskem je výzkumné šetření provedené v roce 2013 a také zjistit hlavní aspekty motivace zákazníků vybraných subjektů k navštěvování fitness center a komparace s faktory motivace obyvatel ČR a EU k provozování fyzické aktivity. Zmíněných cílů jsem dosáhla analýzou odpovědí v e-mailových dotaznících majitelům vybraných subjektů a dotaznících zákazníkům v těchto fitness centrech.
Keywords: marketingový mix; komunikační mix; konkurence; komparace; fitness centra
Thesis title: Comparative analysis of selected subjects on the fitness centres market in Tabor
Author: Bažantová, Simona
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Luštický, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this study is to create a comparative analysis of the selected subjects on the fitness centres market in the city of Tabor, based on the tools of marketing mix. The task is to identify if the level of marketing communication of Tabor fitness centres has changed in comparison to a survey carried out in 2013. Furthermore, the task is to identify major aspects of the motivation of customers of these selected entities for visiting fitness centres and the comparison with the motivational factors of Czech Republic and EU citizens for practicing physical activities. Such targets have been reached by analysing the answers in e-mail questionnaires sent to the owners of selected subjects and questionnaires sent to the customer of those selected fitness centres.
Keywords: competition; Fitness centres; comparative analysis; marketing mix; communication mix

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 3. 2016
Date of submission: 30. 4. 2017
Date of defense: 31. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/56987/podrobnosti

Files for download

    Last update: