Code of Ethics of the selected company

Thesis title: Etický kodex vybrané firmy
Author: Hrabalová, Lenka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Svatoš, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá popisem firmy AspectWorks, s.r.o. a vytvořením jejího etického kodexu. Cílem práce je tvorba etického kodexu tak, aby jej mohla firma AspectWorks, s.r.o. přijmout za vlastní a používat pro své interní i externí účely. Práce je rozdělená na dvě části, a to na teoretickou a praktickou. První, teoretická část, je zaměřená na popis pojmů etika, morálka, podniková etika a popisu toho, jak by měl etický kodex vypadat. Praktická část popisuje nejprve historii firmy AspectWorks, s.r.o., služby, které poskytují a její stakeholdery. Závěr práce tvoří vytvořený etický kodex a konfrontace navržených etických norem se skutečným chováním zaměstnanců této firmy.
Keywords: etický kodex; etika; morálka; podniková etika
Thesis title: Code of Ethics of the selected company
Author: Hrabalová, Lenka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Svatoš, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the description of the AspectWorks, s.r.o. company and with the development of the Code of Ethics. The purpose of the thesis is to draw up the Code of Ethics so that the company could implement it into their corporate strategy and use it for their internal and external use. The bachelor thesis is divided into two parts, the theoretical one and practical one. The theoretical part focuses on the terms such as ethics, morale, corporate ethics and describes how the Code of Ethics should look like. The practical part starts with the description of the history of AspectWorks, s.r.o. Furthermore, this chapter describes the services which are provided by AspectWorks, s.r.o. and stakeholders of this company. The conclusion of the thesis is the newly created Code of Ethics and the confrontation of the content of the Code of Ethics with the real behaviour of employees of the company.
Keywords: corporate ethics; Code of Ethics; ethics; morale

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 3. 2016
Date of submission: 1. 4. 2017
Date of defense: 15. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/56834/podrobnosti

Files for download

    Last update: