Marketing strategy of selected subject

Thesis title: Marketingová strategie vybraného subjektu
Author: Vraštil, Lukáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je zhodnocení marketingové strategie fotbalového klubu FC Zbrojovka Brno. Ke zhodnocení strategie jsem využil dotazníkový výzkum a rozhovory se zaměstnanci klubu. Na základě výzkumu jsem zjistil několik nedostatků strategie, které mohou být příčinnou nízká návštěvnosti domácích utkání Zbrojovky. Hodnocení jsem strukturoval podle marketingového mixu 7P. Největší rezervy jsem objevil v kategorii produkt a místo a navrhl jsem opatření na zlepšení těchto ale i dalších nedostatků. Věřím, že má práce bude nápomocna ke zlepšení marketingové strategie FC Zbrojovka Brno a povede k vyšší návštěvnosti utkání klubu.
Keywords: marketingová strategie; marketingový výzkum; FC Zbrojovka Brno
Thesis title: Marketing strategy of selected subject
Author: Vraštil, Lukáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this work is to evaluate marketing strategy of FC Zbrojovka Brno. I used a questionnaire survey and interviews with employee of the club to reach my goal. From the survey I have discovered some shortcomings, that can be cause of the low attendance at home games of Zbrojovka. I have structured the evaluation according to marketing mix 7P. The biggest shortcomings I have discovered in the categories Product and Place and I have made a suggestion how to improve these and other imperfections. I hope this thesis will help to improve marketing strategy of FC Zbrojovka Brno and will raise the attendance.
Keywords: marketing strategy; marketing survey; FC Zbrojovka Brno

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 8. 2015
Date of submission: 1. 4. 2017
Date of defense: 26. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53786/podrobnosti

Files for download

    Last update: