False Advertising in Tourism

Thesis title: Klamavá reklama v cestovním ruchu
Author: Výrosteková, Petra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Hejda, Jan
Opponents: Šimůnek, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou klamavé reklamy, s důrazem na oblast cestovního ruchu. Přibližuje tuto problematiku z legislativního i marketingového hlediska a následně uvádí konkrétní příklady klamavé reklamy z praxeprimárně cestovního ruchu. Pomocí dotazníkového šetření zjišťuje pohled respondentů na klamavou reklamu, jejich zkušenost s ní a jaké dopady má na jejich nákupní chování.
Keywords: reklama; klamava; ruch; cestovni
Thesis title: False Advertising in Tourism
Author: Výrosteková, Petra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hejda, Jan
Opponents: Šimůnek, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
This Bachelors thesis introduces the issue of false advertising from legal and marketing point of view. It presents specific examples of false advertising in various fields, with an emphasis on tourism. A questionnaire survey was conducted to complement the thesis by showing respondents' experience with false advertising and to show how it impacts their purchasing behaviour.
Keywords: tourism; false; advertising

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Social Sciences

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 3. 2015
Date of submission: 29. 4. 2016
Date of defense: 1. 9. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52270/podrobnosti

Files for download

    Last update: