Management of the Monument focused on Attractive Offer

Thesis title: Management památkového objektu se zaměřením na zatraktivnění nabídky
Author: Dáňa, Roman
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Musil, Martin
Opponents: Krbová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je návrh aktivit vedoucích k zatraktivnění a rozvoji vybraného památkové objektu ve střednědobém horizontu. V rámci části práce jsem analyzoval výchozí stav a na základě zjištěných dat jsem zpracoval návrhy pro jejich možné a reálné využití v konkrétním památkovém objektu. V teoretické části práce se zaměřuji na vymezení pojmu památkové péče v České republice, včetně orgánu, který ji vykonává. Tím je od 1. ledna 2003 Národní památkový ústav. V další kapitole pojednávám o managementu a marketingu památkového objektu, konkrétně státního zámku Telč. Na závěr teoretické části čtenáře seznámím s metodikou použitou v této práci. V praktické části analyzuji konkrétní objekt spolu s městem a regionem, v němž se památka nachází. Kapitola slouží pro získání plastičtějšího obrazu o provozním stavu vybrané památky. Na základě výsledků analýzy jsem v následující kapitole formuloval možná řešení dané problematiky. V závěru práce dojde k diskuzi o dalších možných řešeních, která jsou již nad rámec této práce ať už z pohledu časového (dlouhodobý horizont), nebo z důvodu nutné vazby na evropské projekty.
Keywords: management památky; marketing památky; památková péče
Thesis title: Management of the Monument focused on Attractive Offer
Author: Dáňa, Roman
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Musil, Martin
Opponents: Krbová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
The objective of the Bachelor's thesis is to design the activity to make the development of selected monument in the medium-term horizon attractive. Within the scope of the thesis i have analyzed the initial state based on the data and I have identified the proposals for their possible real use in a particular heritage property. In the theoretical part of the thesis I focus on defining the concepts of monument care in the Czech Republic, including the body that performs it. That's from 1 January 2003, National Institute of Historical Monuments. In next focusI deal with the management and marketing of historical monuments, namely the state-chateau Telč. In conclusion I will introduce to the reader to the methodology used in this thesis. In the Practical section, I analyze a specific object together with the city and the region where the monument is located. The chapter is used to get a more detailed picture of the status of selected places. Based on the analysis of the result, I have formulated a possible resolve in the following chapter. At the end of the thesis there will be a discussion of other possible solutions that can be found above the frame of this thesis either from the point of view of time (long-term horizon), or from the necessity of binding on european projects.
Keywords: Management of the Monument; Marketing of the Monument; Heritage conservation

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 6. 2014
Date of submission: 28. 4. 2017
Date of defense: 31. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/49550/podrobnosti

Files for download

    Last update: