The use of neurolinguistic programming at public service employees

Thesis title: Využití neurolingvistického programování u zaměstnanců státní služby
Author: Beran, Tomáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Řepová, Helena
Opponents: Trachta, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Teoretická část této bakalářské práce shrnuje nejdůležitější poznatky, o které se neurolingvistické programování opírá. Zároveň obsahuje popis vybraných technik. Cílem bakalářské práce je porovnání NLP s technikami uplatňovanými v praxi pro rozvoj měkkých dovedností inspektorů Státního úřadu pro jadernou bezpečnost. Tohoto cíle bylo dosaženo prostřednictvím nestrukturovaných rozhovorů a studiem poskytnutých interních dokumentů, pracovních materiálů a textů kurzů. Součástí práce je polostrukturovaný dotazník, doplněný o informace získané na základě nestrukturovaného rozhovoru s inspektory a další komunikace s nimi. V tomto dotazníku je zkoumán názor inspektorů na vzdělávání v měkkých dovednostech, neurolingvistickém programování a zájem o další vzdělávání v těchto oblastech.
Keywords: Osobní rozvoj; Ńeurolingvistické programování; Měkké dovednosti; Institut pro veřejnou správu; Státní úřad pro jadernou bezpečnost
Thesis title: The use of neurolinguistic programming at public service employees
Author: Beran, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Řepová, Helena
Opponents: Trachta, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
The theoretical part of this bachelor thesis summarizes the most important findings of neurolinguistic programming. It also contains a description of selected techniques. The aim of the bachelor thesis is to compare the NLP with techniques applied in practice for the development of soft skills of inspectors of the State Office for Nuclear Safety. This goal was achieved through unstructured interviews and the study of internal documents, working materials and course texts. The thesis also contains semi-structured questionnaire, supplemented by information obtained by unstructured interview with inspectors and other communication with them. This questionnaire explores the opinion of inspectors on soft skills education, neuro-linguistic programming, and interest in further training in these areas.
Keywords: Institute for Public Administration; State Office for Nuclear Safety; Personal development; Neurolinguistic programming; Soft skills

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 1. 2017
Date of submission: 30. 4. 2017
Date of defense: 31. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60421/podrobnosti

Files for download

    Last update: