Business plan – retail sale of beer

Thesis title: Podnikatelský plán - retailový prodej piva
Author: Lipkin, Aleksei
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je sestavení podnikatelského plánu společnosti, která se zabývá prodejem točeného piva v plastových láhvích. Podnikatelský plán poslouží k posouzení životaschopnosti a proveditelnosti mého podnikatelského záměru a vyhodnocení návratnosti investice. Práce je rozdělena do tří samostatných částí. První část vysvětluje, co je podnikatelský plán, jaké jsou zásady pro jeho zpracování a doporučená struktura. V druhé části je samotný podnikatelský plán, zpracovaný na základě doporučené struktury. Třetí část představuje výsledky provedeného dotazníkového šetření, pomocí kterého byly zkoumány názory potenciálních zákazníků. Sestavení podnikatelského plánu ve výsledku prokázalo životaschopnost a proveditelnost podnikatelského záměru.
Keywords: finanční plán; prodej piva; podnikatelský plán; maloobchod
Thesis title: Business plan – retail sale of beer
Author: Lipkin, Aleksei
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to prepare a business plan for the company, which sells draft beer in plastic bottles. The business plan serves to assess the viability and feasibility of my business plan and to evaluate the return on investment. The thesis is divided into three separate parts. The first part explains what the business plan is, the principles of its processing and the recommended structure. The second part is the business plan itself, based on the recommended structure. The third part presents the results of the questionnaire survey, which was used to examine the views of potential customers. The compilation of the business plan confirmed the viability and feasibility of the business idea.
Keywords: business plan; financial plan; sale of beer; retail

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 1. 2017
Date of submission: 31. 5. 2017
Date of defense: 31. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60386/podrobnosti

Files for download

    Last update: