Bloggers and their significance for tourism marketing

Thesis title: Bloggeři a jejich význam pro marketing cestovního ruchu
Author: Leová, Thi Huyen Trang
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kvítková, Zuzana
Opponents: Vaško, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem diplomové práce je analyzovat vliv informačních zdrojů na nákupní rozhodování účastníka cestovního ruchu. Zvláštní pozornost je věnována blogům. Tato práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, o které se opírá praktická část. Praktická část se zabývá konkrétními příklady marketingové komunikace skrze blogy zaměřené na cestování a analýzou vnímání těchto blogů spotřebiteli. Tato analýza vychází ze sekundárních dat a dat získaných primárním výzkumem metodou dotazníkového šetření. Výstupem práce je zhodnocení vlivu blogů na nákupní chování účastníka cestovního ruchu v přednákupní fázi.
Keywords: blog; marketingová komunikace; cestovní ruch
Thesis title: Bloggers and their significance for tourism marketing
Author: Leová, Thi Huyen Trang
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kvítková, Zuzana
Opponents: Vaško, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of the Master's Thesis is to analyse the influence of information sources on the travel decision process. Special focus is given to blogs. This thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part formulates basic terminology which the practical part then utilises. The practical part concerns itself with specific examples of marketing communication through travel blogs and the analysis of the consumers' perception of these blogs. This analysis stems from secondary data and data gathered through the primary research method of questionnaires. The result of the thesis is the evaluation of blog influence on travel behaviour in the pre-purchase stage.
Keywords: blog; marketing communication; tourism

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 11. 2016
Date of submission: 28. 4. 2017
Date of defense: 29. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59785/podrobnosti

Files for download

    Last update: