ZOOT Plc. marketing communications

Thesis title: Marketingové komunikace společnosti ZOOT a.s
Author: Veselý, David
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce analyzuje marketingové komunikace společnosti ZOOT a.s., která je provozovatelem největšího internetového obchodu s módou na českém trhu. Cílem práce je zjistit vnímání této společnosti s ohledem na její marketingové aktivity. Teoretická část práce definuje pojem marketing, věnuje se formám marketingových komunikací, on-line a off-line komunikacím a také oblasti fashion marketingu. V praktické části je představena společnost ZOOT a.s., její koncept, dále je sestavena SWOT analýza společnosti a analýza jejích stávajících forem marketingových komunikací. Součástí je i vlastní výzkum, jehož výstupem je analýza vnímání společnosti v České republice.
Keywords: on-line komunikace; marketing; off-line komunikace; komunikační strategie; SWOT analýza; fashion marketing; ZOOT a.s.; marketingové komunikace
Thesis title: ZOOT Plc. marketing communications
Author: Veselý, David
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis analyses marketing communications of the company ZOOT Plc., which represents the biggest fashion on-line shop within the Czech Republic market. The aim of the thesis is to identify how the company is perceived regarding to its marketing activities. The theoretical part explains the marketing term as well as forms of marketing communications, on-line and off-line communications and fashion marketing itself. The practical part introduces the company ZOOT Plc. and its concept followed with SWOT analysis and analysis of its existing forms of marketing communications. The practical part also includes own research which shows the general perception of the company in the Czech Republic.
Keywords: fashion marketing; SWOT analysis; ZOOT Plc.; communications strategy; off-line communications; marketing; on-line communications; marketing communications

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 11. 2016
Date of submission: 28. 4. 2017
Date of defense: 31. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59661/podrobnosti

Files for download

    Last update: