Character of a businessman and its influence on a brand positioning

Thesis title: Osobnost obchodníka jeho vliv na positioning značky
Author: Nemravová, Daniela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Říha, David
Opponents: Balek, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá analýzou positioningu značky a osobností obchodníka, a to zejména v souvislosti se společností Partners Financial services, a.s. (dále jen Partners). V první části jsou popsána teoretická východiska pojmu obchodník a rozdíly mezi tímto pojmem a pojmem prodejce. Dále tato část představí oblast marketingu, k čemu slouží a jeho dělení. Také se budu zabývat marketingovou strategií a výzkumem. Jedna z dalších částí popisuje značku, její hodnoty a význam. V praktické části je představen výzkum, který byl podle této práce proveden, a jeho výsledky. Na základě průzkumu bude vyhodnoceno, jak klienti reagují na chování obchodníka a jaké jsou podle nich charakteristiky správného a špatného vystupování. Následně budou vysvětleny a analyzovány dopady těchto aktivit na vnímání značky Partners samotnými klienty, což je zároveň i cílem mé práce.
Keywords: Značka; Partners Financial Services, a.s.; Positioning; Obchodník
Thesis title: Character of a businessman and its influence on a brand positioning
Author: Nemravová, Daniela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Říha, David
Opponents: Balek, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis is focused on analysis of brand positioning of Partners Financial services, a.s. and on businessmen who cooperate with this company. Theoretical part first focuses on term of businessman and on its differences from other participants in the market. Term marketing and its utilisation, marketing strategy, brand or marketing research are discussed in the next chapters. The research of this thesis is introduced in the practical part. According to collected data I will evaluate behaviour of businessmen and explain and analyse the influence of his or her business activity on perception of brand Partners Financial Services, a.s. by their clients. This will also be the goal of my bachelor thesis.
Keywords: Brand; Businessman; Partners Financial Services, a.s.; Positioning

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 10. 2016
Date of submission: 5. 5. 2017
Date of defense: 1. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59175/podrobnosti

Files for download

    Last update: