Municipal Marketing

Thesis title: Městský marketing
Author: Jelínková, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Krbová, Jana
Opponents: Musil, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se věnuje marketingu ve městě Tábor. Cílem práce je na základě analýzy současného stavu zhodnotit využití jeho kulturního potenciálu pro marketing a identifikovat tak možné nedostatky, se kterými se město v rámci svých marketingových aktivit potýká a vytvořit možné návrhy. Práce také poukazuje na možnost využití marketingu v oblasti veřejné správy. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá základními pojmy, které souvisí s městským marketingem a zároveň slouží jako základ do uvedení problematiky marketingu měst. Praktická část se zabývá zhodnocením současné pozice, k čemuž bude využita například SWOT analýza či analýza jednotlivých nástrojů marketingového mixu. Na základě provedených analýz byly také vytvořeny návrhy.
Keywords: Tábor; SWOT analýza; marketingový mix; městský marketing
Thesis title: Municipal Marketing
Author: Jelínková, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Krbová, Jana
Opponents: Musil, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis deals marketing of the city Tábor. The aim of the thesis is to make an analysis of the current state, to evaluate the use of its cultural potential for marketing, to identify possible shortages with which the city deals with as the part of its marketing activities and to make possible proposals. The thesis also points out possibility to use marketing in public administration area. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part deals with basic terms related to urban marketing and it also serves as a basis for introduction the topic of urban marketing. The practical part evaluates the current position using e.g. SWOT analysis or an analysis of individual tools of marketing mix. There were also made proposals based on these performed analyses.
Keywords: city Tábor; marketing mix; SWOT analisis; marketing of cities; city marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 9. 2016
Date of submission: 20. 4. 2017
Date of defense: 1. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58860/podrobnosti

Files for download

    Last update: