Marketing Mix in a chosen Building Firm

Thesis title: Marketingový mix ve zvolené stavební firmě
Author: Mikešová, Michaela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vlnas, Pavel
Opponents: Gunina, Daria
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem bakalářské práce je zpracování marketingového mixu ve zvolené stavební firmě. Touto firmou je stavební společnost SAHAN CB s. r. o., která sídlí v Českých Budějovicích. Hlavním cílem této práce je analýza marketingového mixu této společnosti a navržení případných vylepšení. Bakalářská práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. První dvě tvoří teoretickou část práce a je v nich vysvětlen pojem marketing, specifika marketingu služeb a marketingu ve stavebnictví a charakterizován pojem marketingový mix. Třetí kapitola představuje metodickou část, ve které je stanoven cíl práce, formulována hypotéza a popsány základní výzkumné metody. Poslední část práce je zaměřena na představení společnosti SAHAN CB, charakteristiku jejího okolí a analýzu jednotlivých nástrojů marketingového mixu.
Keywords: marketing; marketingový mix; služby; stavebnictví
Thesis title: Marketing Mix in a chosen Building Firm
Author: Mikešová, Michaela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vlnas, Pavel
Opponents: Gunina, Daria
Thesis language: Česky
Abstract:
The subject of this thesis is processing of the marketing mix in selected building company SAHAN CB Ltd., which is based in České Budějovice. The main aim of this thesis is analysis of the marketing mix in this company and suggestion of potention improvements. The thesis is divided into four chapters. The first and the second chapter form the theoretical part of this thesis and summarize the problem of marketing, services marketing, marketing in the building industry and marketing mix. In the third chapter is determine the aim of the thesis, hypotheses and the basic research methods. The last part is focused on the introduction of the building company SAHAN CB Ltd., its marketing environment and marketing mix.
Keywords: services; building industry; marketing mix; marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 9. 2016
Date of submission: 20. 12. 2017
Date of defense: 12. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58818/podrobnosti

Files for download

    Last update: