Multi-partner loyalty programs in the financial sector

Thesis title: Multi-partnerské věrnostní programy ve finančním sektoru
Author: Táborská, Nikol
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Lukeš, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá multi-partnerskými věrnostními programy ve finančním sektoru. Cílem předkládané práce je srovnání dvou druhů věrnostních programů: bodového schématu s money-backovým (cash-back) se zaměřením na subjekty ve finančním sektoru. Práce je rozdělena na teoretickou část, která se zabývá marketingem, podporou prodeje a samotnými věrnostními programy. V praktické části jsou nejdříve charakterizovány analyzované společnosti a jejich věrnostní programy. V poslední části této kapitoly jsou představeny výsledky analýzy komparace obou programů. V závěru jsou pak dále představeny hlavní aktuální trendy jak v zahraničí, tak i v České republice.
Keywords: bodové schéma; marketing; věrnostní program; peníze; body; cash-backové schéma; money-backové schéma; loajalita
Thesis title: Multi-partner loyalty programs in the financial sector
Author: Táborská, Nikol
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Lukeš, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
The final thesis deals with multi-partner loyalty programs within the financial sector. The aim of the present work is to compare two types of loyalty programs, such as a point based scheme and money-back scheme (also called cash-back), focusing on the entities in the financial sector. The thesis is divided into a theoretical part that is dealing with marketing as whole, sales promotion and loyalty programs themselves. In the practical part, the companies and their loyalty programs are analyzed at the beginning of the practical part. The last part of this chapter presents the results of the analyzed comparison of the two types of programs. Finally, the main actual trends are presented at the end of this thesis, both for abroad and Czech Republic separately.
Keywords: cash-back scheme; marketing; points; money; money-back scheme; points based scheme; loyalty; loyalty program

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 9. 2016
Date of submission: 30. 4. 2017
Date of defense: 2. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58685/podrobnosti

Files for download

    Last update: