The category management on the supplier´s side

Thesis title: Category management na straně dodavatele
Author: Michálková, Eva
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Láska, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá category managementem na straně dodavatele. Hlavním cílem práce je sestavit možné návrhy optimálního umístění vybrané kategorie. Teoreticko-metodologická část se věnuje teoretickému vymezení procesu category managementu. V praktické části je potom proveden detailní category management proces u vybraného retailera (řetězec Ahold). Praktická část je založena na primárních i sekundárních datech. Primární data představují kvantitativní dotazník a vlastní pozorování spojené s následným rozhovorem. Jako sekundární data posloužila především data MML-TGI, GfK reporty a Nielsen reporty. Práce klade velký důraz na nákupní chování zákazníků. Na závěr práce jsou na základě provedených analýz sestaveny možné návrhy optimálního umístění kategorie a řetězci jsou navrhnuty možná doporučení pro zlepšení.
Keywords: nákupní chování; category management; merchandising
Thesis title: The category management on the supplier´s side
Author: Michálková, Eva
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Láska, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The Master´s Thesis deals with the category management on the supplier´s side. The main objective of the thesis is to find the best shelf optimization for the selected categories. In the theoretical part there are defined the main terms and the category management process. The analytical part is then focused on the whole category management process in Albert. The analytical part is based on primary and secondary data. The primary data consists of quantitative questionnaire, observation and interview with customers. The secondary data are based on MML-TGI research, GfK reports and Nielsen reports. In the thesis there is a big emphasis on the customer shopping behaviour. At the end of the thesis there are given shelf proposals and recommendations to the retailer.
Keywords: shopping behaviour; category management; merchandising

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 8. 2016
Date of submission: 5. 5. 2017
Date of defense: 21. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58591/podrobnosti

Files for download

    Last update: