Olympic parks in Czech Republic, use in marketing of selected companies

Thesis title: Olympijské parky v ČR,využití v marketingu vybraných firem
Author: Řehák, Vojtěch
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Kindová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou pořádání olympijských parků v České republice a jejich využitím v marketingových strategiích vybraných firem. Hlavním cílem je zhodnocení analýzy marketingové strategie tří hlavních partnerů. Šlo o společnosti Škoda Auto, Skupina ČEZ a Pilsner Urquell. První kapitola se zaměřuje na teorii obecného marketingu. Druhá kapitola pojednává o teorii sportovního marketingu a soustředí se především na marketingový a komunikační mix ve sportu. V další části jsou popsány jednotlivé olympijské parky. Zároveň zde proběhne analýza komunikace hlavních partnerů v průběhu provozu hlavního parku Rio-Lipno. Poslední kapitola obsahuje zhodnocení přínosu olympijských parků a partnerských marketingových aktivit a návrhy pro příští dvě olympiády.
Keywords: analýza; sport; strategie; olympijský park; marketing; olympijské hry; Rio-Lipno
Thesis title: Olympic parks in Czech Republic, use in marketing of selected companies
Author: Řehák, Vojtěch
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Kindová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with the issue of organizing Olympic parks in the Czech Republic and their use in marketing strategies of selected companies. The main goal is to evaluate marketing strategies of three main partners. It was Skoda Auto, Skupina CEZ, and Pilsner Urquell. The first chapter focuses on theory of general marketing. The second chapter aims at theory of sport marketing and focuses mainly on marketing and communication mix in sport. The next part describes the Olympic parks individually. Simultaneously, the analysis of communication of main partners during the operation of the main park called Rio-Lipno takes place here. The last chapter contains contribution evaluation of Olympic parks and marketing strategies of the partners and suggestions for next two Olympic Games.
Keywords: analysis; Olympic Games; Rio-Lipno; marketing; sport; strategy; Olympic park

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 9. 2016
Date of submission: 15. 5. 2017
Date of defense: 31. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58560/podrobnosti

Files for download

    Last update: