Communication and promotion on social networks

Thesis title: Komunikace a propagace na sociálních sítích
Author: Morávková, Nikola
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kvítková, Zuzana
Opponents: Havlíčková, Blanka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je analýza možností marketingové komunikace a propagace v online prostředí, se zaměřením na sociální sítě. V praktické části této bakalářské práce je na třech případech marketingové komunikace na sociální síti Facebook zhodnocena efektivita vybraných případů a popsán návrh na případné zlepšení. K hodnocení efektivity byl využit formulář Social Scorecard.
Keywords: propagace; sociální sítě; marketingová komunikace
Thesis title: Communication and promotion on social networks
Author: Morávková, Nikola
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kvítková, Zuzana
Opponents: Havlíčková, Blanka
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to analyze possibilities of marketing communication and promotion in online space focusing on social networks. In the practical part of this bachelor thesis is evaluated the effectiveness of the marketing communication on Facebook of 3 selected cases and described a proposal for improvement. Marketing communication of each study case was evaluated with Social Scorecard form.
Keywords: marketing communication; promotion; social networks

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch a regionální rozvoj
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 9. 2016
Date of submission: 28. 4. 2017
Date of defense: 7. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58495/podrobnosti

Files for download

    Last update: