Digital communication of banks with a selected customer segment

Thesis title: Digitální komunikace bank s vybraným segmentem zákazníků
Author: Vojtěchová, Kristýna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Fišerová, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem diplomové práce je Digitální komunikace bank s vybraným segmentem zákazníků. Cílovým segmentem jsou mladí lidé ve věku 18 až 30 let. Cílem práce je pomocí publikovaných studií a vlastního dotazníkového šetření zjistit preference mladých lidí, jak by s nimi jejich banka měla komunikovat prostřednictvím digitálních technologií. V návaznosti na zjištění navrhnu bankám doporučení, jakým způsobem by měly s mladou generací správně digitálně komunikovat. V rámci teoretické části se budeme věnovat tématům komunikace a zákazník. V kapitole věnované komunikaci bude největší důraz kladen na oblasti online komunikace a sociální sítě. Praktická část se zaměří na současnou digitální komunikaci bank na konkrétních příkladech, představí výsledky vlastního dotazníkové šetření a doporučení pro banky do budoucna.
Keywords: Sociální sítě; Banka; Digitální komunikace; Komunikace; On-line komunikace
Thesis title: Digital communication of banks with a selected customer segment
Author: Vojtěchová, Kristýna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Fišerová, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of my Diploma Thesis is Digital communication of banks with a selected customer segment. The target group is created by people aged 18 to 30. The goal of the thesis is to find out the preferences of young people how their banks should communicate with them through digital technologies. To find out the preferences, I will use published studies and my own survey. In response to the findings, I will try to recommend the right digital communication with young generation. The theoretical part of this thesis is devoted to topics such as communication and customer. This part will concentrate on on-line communication and social networks. The practical part will focus on current digital communicaton of banks, it will present the results of my survey and recommendation for the banks for the future.
Keywords: Communication; On-line communication; Social networks; Bank; Digital communication

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 9. 2016
Date of submission: 20. 4. 2017
Date of defense: 30. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58474/podrobnosti

Files for download

    Last update: