Assessment of the shopping atmospherics of selected stores

Thesis title: Posouzení nákupní atmosféry vybraných prodejen
Author: Do, Hai Minh
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Judová, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá posouzením a porovnáním nákupní atmosféry dvou vybraných prodejních jednotek obchodních řetězců Tesco Stores ČR a.s. a AHOLD Czech Republic a.s a následným návrhem doporučení na zlepšení. Práce je rozložena do čtyř kapitol. První kapitola je zaměřená na teoretické vymezení nákupní atmosféry, její definici a přehled jednotlivých prvků. Druhá kapitola charakterizuje jednotlivé obchodní řetězce. Popisuje jejich historii a současnost a také představuje nabízené značky a služby jednotlivých obchodních řetězců. Ve třetí kapitole se bakalářská práce nejdříve zabývá samotným posuzováním jednotlivých prodejních jednotek pomocí terénního výzkumu a poté vyhodnocuje pomocí párového porovnání a dotazníkového šetření. Čtvrtá kapitola má za cíl navrhnout možná řešení na zlepšení jednotlivých prvků nákupní atmosféry a také ukázat dnešní retail trendy, které ji mohou ovlivnit.
Keywords: Albert; Tesco; Metoda párového porovnání; Nákupní atmosféra
Thesis title: Assessment of the shopping atmospherics of selected stores
Author: Do, Hai Minh
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Judová, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
This Bachelor thesis is dealing with an assessment and comparison of shopping atmospherics of two selected stores owned by chain stores Tesco Stores ČR a.s. and AHOLD Czech Republic a.s., this is followed with suggestion on improvements. This thesis is divided into four chapters. The chapter part is focused on theoretical definition of shopping atmospheric and its components. The second chapter characterizes each chain store. It describes their brief history and a present and pictures their labels and services. In a third chapter the thesis deals with the assessment of each stores through a terrain research and deals with comparison through pair comparison method and a survey. A fourth chapters objective is to suggest possible solution for improvements each components of shopping atmospheric and to show todays retail trends that can influence it.
Keywords: Tesco; Pair comparison method; Shopping Atmospherics; Albert

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 9. 2016
Date of submission: 30. 4. 2017
Date of defense: 19. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58337/podrobnosti

Files for download

    Last update: