Brand analysis of Slevomat.cz Ltd

Thesis title: Analýza značky společnosti Slevomat
Author: Zachová, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce, na téma analýza značky Slevomat, se zabývá vnímáním této značky koncovými zákazníky. Vnímaná image je zjišťována na základě vlastního dotazníkového šetření. Diplomová práce se skládá z jedné teoretické a tří prakticky zaměřených kapitol. První kapitola slouží jako teoretický podklad k pochopení celé práce. Druhá část je zaměřená na vybranou společnost. Na její představení, SWOT analýzu, analýzu konkurence a na analýzu její stávající značkové strategie. Třetí kapitola popisuje průběh dotazníkového šetření a poskytuje jeho vyhodnocení. V závěrečné kapitole jsou uvedena možná doporučení do budoucna.
Keywords: stategické řízení značky; image značky; slevový portál ; analýza značky
Thesis title: Brand analysis of Slevomat.cz Ltd
Author: Zachová, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Master´s thesis named Brand Analysis of Slevomat deals with the perception of this Czech brand by the end costumers. Perceived image is determined based on my own research. This diploma thesis consists of one theoretical and three practically oriented chapters. The first chapter serves as a theoretical basis for understanding the whole thesis. The second part focuses on selected company. This part is focused on introduction of the company, SWOT analysis, competition analysis and existing brand strategy. The third chapter describes how the research was conducted and provides its evaluation. The final chapter outlines possible recommendations for the future.
Keywords: brand management; brand image; discount portal; brand analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 9. 2016
Date of submission: 5. 5. 2017
Date of defense: 31. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58332/podrobnosti

Files for download

    Last update: