Marketing strategy of PepsiCo

Thesis title: Marketing strategy of PepsiCo
Author: Ploem, Matthias
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Puelinckx, Michiel
Thesis language: English
Abstract:
The comparison of PepsiCos marketing strategy in the United States of America to the one applied in the Czech Republic is being analyzed in order to provide an answer to the following question: is PepsiCo as strong in the Czech Republic as in the United States of America? In a first part, critical terms related to marketing and brand will be explained, to provide the readers with a deeper understanding related to these terms. The second part provides an analysis of PepsiCos position in the US market as well as the Czech one. To improve PepsiCos market position and marketing strategy, recommendations are provided in a final part.
Keywords: Marketing; PepsiCo; Strategy
Thesis title: Marketingová strategie společnosti PepsiCo
Author: Ploem, Matthias
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Puelinckx, Michiel
Thesis language: English
Abstract:
Srovnání marketingové strategie společnosti PepsiCo ve Spojených státech amerických s tou, která se uplatňuje v České republice. Srovnání nám umožní zodpvědět následující otázku: Je PepsiCo v České republice stejně silná jako ve Spojených státech amerických ? V první části budou vysvětleny kritické pojmy týkající se "marketingu" a "značky", které poskytnou čtenářům hlubší pochopení související s těmito pojmy. Druhá část popisuje pozici PepsiCo jak na americkém, tak i českém trhu. Pro zlepšení postavení a marketingové strategie společnosti PepsiCo jsou v závěrečné části práce uvedeny nápady jak by tato společnost mohla být efektivnější.
Keywords: Marketing; PepsiCo; Strategie

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 5. 2016
Date of submission: 28. 4. 2017
Date of defense: 22. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/57754/podrobnosti

Files for download

    Last update: